Kosthold

Vi har vår egen kjøkkenassistent som serverer og lager all maten i barnehagen.

Vi har fokus på et sunt kosthold for barna. Vårt kosthold utelukker i størst mulig grad raffinert sukker, men der vi heller bruker naturlig søtning, som honning og frukt.

Barnehagen er MER-ambassadør som er et initiativ fra opplysningskontoret for frukt og grønt. Barnehagen må oppfylle visse krav for å være ambassadør blant annet servere frukt til bursdager og fester samt gjennomgå et e-opplæringskurs for alle ansatte.

Vi serverer mellom to og tre varmmåltider i uken. Ett av disse måltidene er et fiskemåltid. Alle brødmåltid serveres med variert pålegg og et rikt utvalg av grønnsaker. Brødene bakes daglig i barnehagen

Barna får alle måltidene i barnehagen.

Når det feires bursdager, ved fellesarrangementer og ved avslutningene. Vi har nå utarbeidet egen bursdagsmeny som barna kan velge mellom:

- Fruktfat
- Smoothie