Noatun

Velkommen til avdelingen Noatun. Vi er en småbarnsavdeling med plass til 10 barn i alderen 0-3 år. På avdelingen jobber Marte, Bjørn og Harriet

På vår avdeling jobber vi ut fra tanken om rommet som den 3.pedagog. I Reggio Emilia filosofien anser vi barna, de voksne og rommet som de tre pedagogene.

Det vil si at vi ønsker at rommet skal inspirere barna til lek. Vi bruker mye tid på å se hva barna er inspirert av og tar barna med i prosessen med å lage de ulike lekemiljøene. Det er viktig at materialer er tilgjengelig for barna, slik at rommet er med på å gi barna medvirkning i sin egen hverdag og at rommet kan skape den magiske leken.

Vi ønsker at barna skal ha møteplasser hvor de kan skape gode relasjoner, få til et godt samspill og samarbeid. Vi bruker mye gjenbruksmaterialer som skaper fantasi og kreativitet. Det er viktig for oss at rommet «forteller» og er et godt miljø å være i. Vi ønsker å legge til rette for de kreative møtene med konstruksjonslek, den fantasifulle rolleleken og de rolige stundene sammen.

Vi har et godt samarbeid på hele huset så barna kan fritt bruke de ulike rommene og gå på besøk til de andre avdelingene.

Telefon nr til avd : 488 85 254